10/9/12

A la vida tot és possible però tot te un preu.



LA CONFIANÇA: Una manera de viure

Per què anem espantats per la vida ? Per què sempre pensem que les coses aniran malament ?  Tot és al nostre abast, això sí, hem d’ajupir-nos i agafar-ho: No ens ho posaran a la boca i ens ho mastegaran! “Quien algo quiere, algo le cuesta” O és que no ens dóna plaure descobrir les coses pel nostre compte ?

La Vida ens procura tot el que necessitem i ens inspira tot el que ens pot il•lusionar per que ens estima i vol que siguem feliços. Aquest misteri que és la Vida no seria possible sense la nostra existència i aquesta interrelació és fructífera si cada part fa el que li toca. La Vida donant-nos l’alè i nosaltres experimentant tot allò que ens doni plaure per a que el gaudi sigui compartit.

Posar-se del costat de la vida, treure’s importància, apartar-se del mig... relaxa molt i fa que tot el que ha de succeir succeeixi més fàcil i ràpid. Preguntem-nos: Flueixo amb la vida i permeto que em proporcioni tot el que necessito d'una forma senzilla? Accepto que els meus plans són els de la vida i jo un simple voluntari per a manifestar-los en la realitat?

Les nostres possibilitats son infinites, però tampoc cal atabalar-s’hi massa amb això. Si som de mena tranquil•la gaudim de la calma, si som inquiets, belluguem-nos tant com vulguem. Del que es tracta es d’anar donant resposta fidel al que sentim i a com ens sentim; anar a favor dels nostres sentiments i no en contra.
A la vida tot és possible però tot te un preu. Com més alt sigui el nostre desig més alt serà el preu que haurem de satisfer i també més gran serà la satisfacció en gaudir-lo. En qualsevol cas, si no estem disposats a pagar-ne el preu deixem que la situació flueixi: Ja tornarà a presentar-se i potser llavors estarem més predisposats per enfrontar-ne el preu.

No serveix de res queixar-se de no poder fer el que voldríem fer. Tot i que només depèn de nosaltres, de vegades potser tampoc no ens convé i cal confiar en que és el millor per nosaltres el que ens esdevé en cada situació. Forçar les coses és anar contra corrent i desconfiar de la vida.

Si no ens hi veiem amb cor no ens hi capfiquem ni ens recriminem per la nostra indecisió, mandra o por. Guardem les energies per una nova situació en la que ens trobem amb més convenciment i la força apareixerà. De vegades “no toca” i la vida sap el que es fa. O sigui que confiem-hi i si realment és una cosa que ens fa molta il•lusió, quan sigui l’hora, ens hi llençarem de cap!

Joan Martí

__________________________________________

LA CONFIANZA: Una manera de vivir

¿Por qué vamos asustados por la vida? ¿Por qué siempre pensamos que las cosas irán mal?
Todo está a nuestro alcance, eso sí, debemos agacharnos y cogerlo: No nos lo pondrán en la boca y nos lo masticarán! "Quien algo Quiere, algo le cuesta" O es que no nos da placer descubrir las cosas por nuestra cuenta?

La Vida nos procura todo lo que necesitamos y nos inspira todo lo que nos puede ilusionar por que nos ama y quiere que seamos felices. Este misterio que es la Vida no sería posible sin nuestra existencia y esta interrelación es fructífera si cada parte hace lo que le toca. La Vida dándonos el aliento y nosotros experimentando todo lo que nos dé placer para que el disfrute sea compartido.

Ponerse del lado de la vida, quitarse importancia, apartarse del medio...  relaja mucho y hace que todo lo que tiene que suceder suceda más fácil y rápido. Preguntémonos: fluyo con la vida y permito que me proporcione todo lo que necesito de una forma sencilla? Acepto que mis planes son los de la vida y yo un simple voluntario para manifestarlos en la realidad?

Nuestras posibilidades son infinitas, pero tampoco hay agobiarse demasiado con esto. Si somos de tipo tranquilo disfrutemos de la calma, si somos inquietos, movámonos tanto como queramos. De lo que se trata es de ir dando respuesta fiel a lo que sentimos y a cómo nos sentimos; ir a favor de nuestros sentimientos y no en contra.

En la vida todo es posible pero todo tiene un precio. Cuanto más alto sea nuestro deseo más alto será el precio que tendremos que satisfacer y también mayor será la satisfacción al disfrutarlo. En cualquier caso, si no estamos dispuestos a pagar el precio dejemos que la situación fluya: Ya volverá a presentarse y quizás entonces estaremos más predispuestos para afrontar su precio.

No sirve de nada quejarse de no poder hacer lo que quisiéramos hacer. Aunque sólo depende de nosotros, a veces quizá tampoco nos conviene y hay que confiar en que es lo mejor para nosotros lo que nos sucede en cada situación. Forzar las cosas es ir contra corriente y desconfiar de la vida.

Si no nos vemos con ánimo no nos empeñemos ni nos recriminemos por nuestra indecisión, pereza o miedo. Guardemos las energías para una nueva situación en la que nos encontremos con más convencimiento y la fuerza aparecerá. A veces "no toca" y la vida sabe lo que se hace. O sea que confiemos en ella y si realmente es algo que nos hace mucha ilusión, cuando sea la hora, nos lanzaremos a ello de cabeza!

No hay comentarios: